اسناد معتبر و رسمی برای ثبت برند کدامند؟

هر کمپانی تجارتی اهل ایران مذکور درین ضابطه و هر کمپانی فرنگی که مبنی بر ضابطه ثبت موسسه ها تصویب شده خرداد 1310 موظف به ثبت است می بایست در همگی ی ورقه ها و صورت اکانت ها و اعلانات و نشریات خطی یا این که چاپی خویش در کشور ایران تصریح کند که در زیر چه نمره در کشور‌ایران به ثبت رسیده بزرگ محکوم به جزای نقدی از دویست تا دو هزار ریال خواهد شد . این مجازات علاوه بر مجاراتی است که در ضابطه ثبت موسسات برای عدم ثبت مقرر است . مبنی بر ماده ی 197 ضابطه تجارت«در پیاله ماه اولیه تشکیل هر کمپانی خلاصه کمپانی طومار ها و منضمات آن طبق دین طومار ی وزارت دادستانی اعلان خواهد شد» . بدین ترتیب عبارت ماده ی مزبور دستوری است تلویحی برای این‌که در پیاله ماه اولیه تشکیل کمپانی , هر کمپانی تجاری می بایست به ثبت رسد تا خلاصه ی آن قابل نشر و اطلاع رسانی باشد . ضابطه ثبت کمپانی را در کاسه او‌لین ماه تشکیل به قدری اهمیت داده است که عدم مبادرت به آن موجب بطلان عملیات کمپانی خواهد بود . بدین معنا که بعداز گذشتن یک ماه و عدم ثبت هر ذینفع قادر است به دادگاه مراجعه و ابطال عملیاتی که بعداز یک ماه اولیه واقع شده تمنا کند , فارغ از اینکه کمپانی بتواند از این بطلان به نفع خویش به کار گیری نماید . ( ماده ی 198 ) .

براین اساس در حالتی‌که کمپانی بصورت یکی موسسات نوشته شده در ضابطه درنیاید و به ثبت نرسد , اولاَ کمپانی مزبور تضامنی محسوب خواهد شد که شرکا ی معمولی حاضر به عدم ثبت و پذیرش مسئولیت تضامنی نیستند و این خویش ضمانت اجرای ثبت است ثانیاَ غرامت درج شده را می بایست بپردازد ثالثاَ مجازات های درج شده در ضابطه ثبت شرکتهای را تحمل کند . علاوه بر مجازات های مزبور طبق ماده ی 198 چنین شرکتی محکوم به بطلان است که در فیض ی عدم رعایت و اجرای ضوابط راجع به ثبت کمپانی اعلام می شود اما «هیچیک از شرکا نمی توانند این بطلان را درمقابل افراد ثالثی که با آنان داد و ستد کرده اند بهانه قرار دهند . »

سود آن که مستنداَ به ماده ی 195 ضابطه تجارت«ثبت همگی ی موسسات مذکور درین ضابطه الزامی و تابع ضوابط ضابطه ثبت شرکت های است . »

ثبت هر دسته تغییرات در اساسنامه را به صورت کتبی به واحد ثبتی حوزه‌ اطلاع دهند


تعداد بازدید : 15
برچسب ها : شرایط به ثبت رسانیدن یک شرکت ,
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 21 خرداد 1399 توسط tina_sb
صفحات وبلاگ
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : Tem98.Ir| قدرت گرفته از بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]